NZ: Den 63 – Brod Bay Campsite – McKellar Hut

Neděle 4. února 2018
Vstávám v 7. Sluníčko vylezlo teprv před chvílí a zatím svítí, je to krása.
Vyrážím v 8. Čeká mě 5,5 km k začátku stezky a pak 4 km zpět podél jezera k Visitors Centru a Te Anau. Cesta od kempu je docela nuda – krásná široká cesta lesem.
Zhruba v 10 jsem ve Visitors Centru. Přemýšlím, co budu dělat. Dívám se na nástěnnou mapu celé oblasti, kde jsou vyznačené jednotlivé stezky. Předpověď je docela špatná. Dneska odpoledne má pršet a zítra ještě víc. Rozhoduju se, že se vydám na McKellar Hut a tam přečkám to špatné počasí. McKellar Hut je na Greenstone Tracku. Je to vedle Routeburn Tracku. Šel jsem tudy poblíž před pár týdny. Tehdy jsem přespal v jiné chatě ve vedlejším údolí – Mid Caples Hut. A byla to nejluxusnější chata na celém výletě. Věděl jsem, že McKellar má být podobná. A není to od Te Anau ani moc daleko – jen dostopovat asi hodinu na sever k The Divide, kde začíná Routeburn Track, a pak podle značky 3,5 hod k chatě (pro mě lehce pod 2 hodiny).
Nakupuju zásoby v supermarketu, pak obědvám a asi ve 12:30 začínám stopovat. Je to bída. Silnice vede až do Milford Sounds, což je populární destinace. Ale lidi tam většinou vyrážejí spíš ráno.
Po víc jak hodině mi konečně zastaví auto. Je to rodinka se 2 malými dětmi, které jsou vzadu na dětských sedačkách. Paní si půjde dozadu sednout mezi ně a já budu sedět vepředu. Wow! Jsou velice milí. Pán je Ir a paní původem z Albánie. Žijou v Christchurch. Pán je pastor u adventistů! Bavíme se trochu o Albánii a jak se tam mnoho zlepšilo za posledních 10 let. To je dobré slyšet, snad se tam někdy podívám. Původně chtěli jet jen asi 40 km po silnici, ale venku prší, tak nemá moc cenu zastavovat, tak mě hodí až k The Divide, super!
Loučíme se a já vyrážím od parkoviště do kopce stezkou lesem. K Howden Hut je to 3,5 km. Trochu prší, ale ne moc. Jde to dobře. U chaty jsem za 40 minut.
Je to chata na Great Walku, takže tady zůstat nemůžu. Zapíšu se do knihy a pokračuju dál. Následuje asi půlhodinový úsek, kde jsem už před pár týdny šel, ale pak pokračoval přes sedlo k Mid Caples Hut. Po pár km dojdu k odbočce a tentokrát pokračuju rovně k McKellar Hut. Je dost mokro, dokonce i na této luxusní stezce je místy bláto.
Někdy před pátou dojdu k chatě. Trvalo to celkem něco pod dvě hodiny. Zvenku vidím, že uvnitř je živo. V noclehárně je posledních pár matrací volných. Ale je tu ještě další místnost, takže kapacity jsou. Nakonec nás tu dnes bude kolem 20. V hlavní místnosti je hic! Kamna jedou naplno.
Vařím večeři, čtu si, povídám si s ostatníma. Je tu Američanka, co skončila školu a teď už půl roku žije v Medelínu v Kolumbii. Hraje frisbee a teď byla s kolumbijským týmem na turnaji v Austrálii a po cestě zpět si udělala 2týdenní zastávku na Novém Zélandu. Pak je tu u stolu pár Němců. Jeden německý pár je mi povědomý, ale nemůžu si vzpomenout, kde jsem je viděl.
Spát jdu asi v 10.
9 + 9 km, stoupání 73 + 414 m. Celkem 1878 km.