NZ: Den 61 – Invercargill – Shallow Bay Hut

Pátek 2. února 2018
Vstávám v 6:45. Dneska se přemístím do Fiordlandu – národního parku na jihozápadě ostrova. Vstupní bránou do tohoto parku je město Te Anau, takže tam se pokusím dostopovat. A odtud se vydám na Great Walk – Kepler Track. Má to 60 km a stezka začíná asi 4 km od města.
Snídám, balím a v 8:30 vyrážím na hlavní silnici stopovat. Obloha je dost temná, ale naštěstí neprší – zatím.
Stopuju. Uplyne hodina. Mezitím kolem mě projde Kanaďan Max, který se taky chystá stopovat (do Queenstownu), ale chce se prve dostat dál na okraj města. Max taky šel Te Araroa, ale přeskakoval některé úseky, například silnice.
Nikdo mi nezastavuje. Je docela zima. Pak mi konečně zastaví nějaká baba a prý že jede do práce nedaleko, ale aspoň mě popoveze dál na kraj města. Tím jsem předehnal Maxe, který mě ovšem posléze došel. Tak jsme stopovali dál spolu. Po čase nám zastavila taková veselá ženská a že jede do Wintonu, to je asi 30 km na sever. Aspoň něco.
Pokračujeme pěšky kousek za město. Já pak jdu dál ještě asi 1,5 km k odbočce, protoze jsem měl za to, že to je moje silnice. Když jsem tam došel, tak jsem zjistil, že potřebuju dál na sever. Stopuju. Provoz je malej a nikdo nezastavuje. Mezitím mě zase dojde Max. Tak stopujeme spolu. Je to bída.
Nakonec nás vezme týpek v pickupu, co jede do Queenstownu – Max už má vyhráno. Já se nechám vyhodit u odbočky na Te Anau. Ještě zbývá asi 60-70 km. Opět je to bída. Místy i prší. Je mi pěkná zima. Už je po poledni. Nakonec mi zastaví starší manželský pár ve Volvu. Jsou velice milí. Pán byl v Praze a zajímalo ho, co říkám na výsledek prezidentské volby. Byl informovaný. Dobře jsme si popovídali. Dovezli mě až do DOC Visitors Center na okraji Te Anau. Tam jsem si vyzvedl lístek na kemp na Kepler Tracku, co jsem si předtím online koupil (20 NZD), nasvačil jsem se a mohl jsem konečně vyrazit. Bylo něco po druhé hodině.
Na začátku mě čekají 4 km kolem jezera až na začátek stezky.
Po chvilce dojdu mladý francouzský pár, tak se s nima dám do řeči a pokračujeme spolu. Oni jdou taky Kepler Track, ale opačným směrem. Po cestě se ještě stavíme u voliér, co tu u jezera mají – bylo tam pár zajímavých ptáků.
Na začátku stezky se naše cesty rozcházejí – já jdu doleva, oni doprava. Potkáme se nejspíš zítra někde v půlce.
Cesta vede v lese podél řeky. Je to příjemná procházka po rovince, nic speciálního. Akorát na pár místech jsou výhledy na řečiště a to už je trochu zajímavé. Tento úsek má asi 8 km.
Dojdu na rozcestí. Tady se dá jít buď k mostu přes řeku a na silnici, nebo pokračovat dál. Jdu tedy dál. K chatě Shallow Bay Hut to má být 1,5 hod. Je to obyčejná chata, která je asi kilometr bokem z Great Walku – chaty na Kepler Tracku se totiž musí rezervovat a stojí 65 dolarů a navíc jsou věcně plné.
Toto je prý jedna velká houba, která má prý hloubku až 5 metrů a dokáže zadržet hrozně moc vody
Takže pokračuju po hlavní cestě, až asi po 5 km odbočím doleva a za chvíli jsem u vody v zálivu. Proti mě jde DOC Ranger. Prý jaké mám plány. Já že budu spát v Shallow Bay Hut. A on že ok a jestli mám hut ticket. Že jsou tam už 3 Francouzi a 2 rybáři. Chata má 6 lůžek, to teda bude na knop.
V 6 dojdu k chatě. Je dost malá. Uvnitř nikdo není, ale je tam několik batohů a tašek. A venku je několik stanů a další věci od rybářů. Ukazuje se, že tu těch lidí bude víc. Prve se objeví Američan, co má stan za chatou. Dneska prý oběhl celej track. Má to 60 km. Respekt. Kus od chaty si staví příbytek 3 rybáři. Kus na druhou stranu mají zase věci další 2 rybáři. A pak jsou tu ještě někde další 2, co budou spát v chatě. Pak narazím na ty Francouze – 2 holky a jeden borec. Chvilku se s nima bavím.
Asi bude nejlepší, když si někde o kus dál postavím svůj stan. To taky dělám. Našel jsem hezké místečko dál podél vody trochu v lese. Snad mě nikdo nebude rušit, rád bych se pořádně vyspal.
Stavím stan, vařím večeři. Pak ve stanu jím. Rybářská parta pustila nahlas hudbu, no potěš. Naštěstí s tím pak docela rychle skončili.
Teď je 20:51 a pomalu se chystám ke spaní. Dneska asi bude v noci chladno.