Te Araroa: Den 36 – Pakituhi Hut – Wanaka

Pondělí 8. ledna 2018
Vstávám v 6:30. V 7:30 vyrážím. Prve asi 3 minuty zpět na hřeben a pak cesta po špičatém hřebeni dolů, je to bomba, tohle mám rád. Je to místy i trochu nahoru, ale ne moc. Celou dobu je výhled na jezero a rovinu dole a hory v dálce. Je to přes 900 výškových metrů klesání. Celý tento úsek ještě s kilometrem dole po rovině má 5,1 km a trvalo to asi 1 hod 15 min.
Následuje 7 km Gladstone Track. Je to pěšinka vedoucí po pobřeží jezera Hawea. Je to docela fajn.
Když dojdu na konec, mám už 12 km. Sednu si na lavičku a dávám sváču. A hledám ubytko ve Wanace. Totiž 2 hlavní hostelu jsou plné. A povedlo se! Našel jsem hostel, co je trochu bokem – asi kilometr před centrem.
Pokračuju dál podél řeky Hawea. Je to kamenitá cyklostezka. Tady mi to ještě přijde docela Ok, i když je to trochu prašné. Akorát se divím, že za celých 12 km do Albert Townu není žádná lavička nebo zdroj pitné vody. Teda jedna lavička je skoro na konci, tak tam dávám oběd.
Pak pokračuju dál. Je to čím dál víc prašné. A fouká. A slunko peče. Není to moc zábava. Spíš trochu trápení.
Pak skončí řeka a ocitnu se u jezera Wanaka. Ještě asi 7 km po pobřeží a jsem v hostelu. Trvalo to věčnost.
Ubytuju se v hostelu Wanaka Bakpaka. Vypadá to tu docela hezky. Vyperu oblečení a pak se vydám do města. Prve na poště vyzvednu můj balík s věcma – jsou tam mimojiné boty, které zatím ušly pouze 550 km, takže je vyměním za ty, ve kterých jsem šel od Wellingtonu doteď – ty mají za sebou 950 km a už se jim dělají díry. Posílám konečně klíč do hostelu v Hanmer Springs, co jsem před Vánocema nevrátil. A taky odesílám balík dál do Dunedinu.
Pak kupuju ve sportu ponožky. Pak jdu nakupovat do samošky a tam potkám Frances. Nechám pak u ní v hostelu věci a jdeme na burger. Někdo jí dal tip na bistro. A je to bomba! Je fakt dobrej a za 11 dolarů, to ujde!
Pak ještě kupujeme zmrzku – balení 4x Magnum. Pro každého 2, to je tak akorát.
Pak jdem zpět na hostel, kde si vyzvednu věci a jdu 1,2 km zpět do svého hostelu.
Trochu jsem se najedl, potěšil nějaké věci a teď asi pomalu půjdu spát. Je 21:30.