Kanáry – den 7

Pátek 5. března 2021

Vstávám v 7 a se mnou postupně i ostatní. Davídek má mít od 7 on-line hodinu.

V 8:30 otvírá samoška, tak jdeme nakoupit. Pak snídáme, balím a v 9:30 vyrážím s Vaškem autem na start mojí stezky. Stezka začíná v městečku Arona (650 m), ale protože to budu mít dnes už tak krátké a taky chci Vaškovi trochu zkrátit dobu jízdy, tak volím jako startovní místo městečko La Camella (350 m). Je to jen asi 3 km navíc, ale taky nějaké ty výškové metry.

Dnes chci dojít do města Vilaflor (1390 m). Dál už by potom nebylo kde sehnat ubytko a vede to pak kolem 2000 m, takže by tam v noci byla dost kosa.

Loučíme se a já v 10:05 vyrážím. Prve jdu strmě vzhůru po silnici, pak se odpojuju na cestičku, co vede podél potrubí. V 10:40 jsem v Aroně. Byl jsem tu už před dvěma lety. Tehdy jsem začal na GR131, ale po pár km jsem se odpojil. Tentokrát se plánuju té stezky držet až do konce.

Mají to tu moc hezké. Je tu klid, moc lidí se tu nepohybuje. Pokračuju dál. Po silnici dojdu do vesnice Vento a odsud už začíná přírodní stezka. Před dvěma lety mě fascinovala ta vegetace – kaktusy a další suchomilné rostliny. Teď už mi to přijde jako celkem normální. Ale pořád je to hezký, to rozhodně.

Po chvíli docházím skupinku denních turistů. Je jich celkem dost, tak 15, a zdá se, že končí před Ifonche. To je taková miniosada, kterou procházím kolem poledne. Slunko peče.

Docela bych si už dal pauzu na oběd, ale není tu vhodné místo. Tak pokračuju dál do lesa. Tady jdu ještě půl hodiny a pak si dám konečně pauzu. Mám samé dobroty – sušenou šunku, sýr, rajčátka a bagetu. A taky něco sladkého.

V 1 pokračuju dál. Jsem kousek za půlkou. Je to od začátku slušně do kopce. Ale teď za chvíli se to trochu zmírní a dokonce půjdu i chvíli po rovině, nebo i dolů.

Pak už zbývá jen pár set metrů nahoru a závěrečný sešup až do Vilaflor. Jak se blížím, tak mám hezký výhled na městečko. Tak si ho rychle užiju, protože brzo přijdou mraky a pak už nic neuvidím.

Dojdu k hotýlku a na prahu sedí holka. Zeptám se jí, jestli někdo přijde otevřít a ona že snad jo, že už jim volala 3x. Za chvíli skutečně přichází paní a můžem se ubytovat. Pokoj stal 670 Kč nebo tak nějak. Vypadá to Ok.

Dám si sprchu a pak se jdu projít ven. Prve si dám zákusek a čaj v jednom krámku a paní mi při tom řekne, že jsou tu 3 supermarkety a kde. Hurá.

Pak se jdu projít až dolů k benzínce, kde je jeden ze supermarketů a něco kupuju. Pak si obleču všechno oblečení (tentokrát mám i péřovku) a sednu si venku v parku na lavičku a mluvím s našima a pak píšu blog. Je tu střídavě více či méně mlhavo a teplota asi 12 stupňů.