NZ: Den 54 – Yankee River Hut – East Ruggedy Hut

Pátek 26. ledna 2018
Vstávám v 6:30, vyrážíme v 7:25. Je před náma 8,5 km k další chatě – Long Harry Hut. Od rána je krásně jasno.
Prve musíme vystoupat prudce nahoru lesem. Je to fuška. Pak už je to klasika hore dole s několika plážovými vsuvkami.
Až vylezeme nahoru z pláže až k chatě. Je to hezká chata. Je tu jeden pár asi Američanů. Jdou okruh stejným směrem jako my. Ale dnes si dávají odpočinek. Mají s sebou i rybářský prut a další vybavení.
Je teprv krátce po desáté, ale co se dá dělat, obědváme. Po jedenácté pokračujeme dál. Tentokrát je to k další chatě 9,5 km. Plážová vsuvka je tentokrát po obřích balvanech. To už tu dlouho nebylo. Je to asi 1 km. Docela mě to baví.
Pak vystoupáme znovu prudce do kopce do lesa a pak dojdem k místu, kde je odbočka na výhled. Jsem trochu skeptický, ale jdeme se tam podívat. A je to bomba. Vidíme pláž, vlevající se řeku a její písčité okolí. Za chvíli tam dojdeme. Ale takto z vrchu je to paráda. A v dálce útesy. Chvíli se kocháme a pak vyrazím dolů.
Dojdu až k té říčce, co byla vidět z vrchu, a přes ležící kmen přejdu na druhou stranu. Chata je ještě asi 1,5 km daleko víceméně proti proudu, ale trochu dál od řeky. Prve se jde přes písečné duny, až potom do nízkého lesíka a pak ještě trochu písku a pak definitivně do lesa až k chatě.
Hurá, jsme tu. East Ruggedy Hut. Je teprv krátce po druhé hodině a nikdo tu není. Jím, dávám si šlofíka. Pak se v 6 rozhoduju projít bos zpět na pláž. Po cestě jsme ji totiž minuli – asi tak o 200 m. Dojdu tam, pozoruju vlny. Na chvilku si sednu na útes. Ale hned je tu hejno sand flies. Musím se hýbat, jinak to nejde. Je tu i signál. Slunko se schová za mraky a ukazuje se, že to mušky ještě víc povzbudí k aktivitě. Už ani pohyb úplně nepomáhá. Nejvyšší čas vyrazit zpět k chatě. Když o čtvrt na 8 přicházím k chatě, tak akorát začíná pršet. Dobré načasování! Nakonec teda z toho deště moc nebylo, ale i tak bych byl mokrej.
Luke už spí. Já si dělám večeři a pak čaj. Čtu si u toho povídky z vánočního čísla Respektu. Teď je 20:40 a půjdu taky spát.