Te Araroa: Den 31 – Lake Tekapo – Lake Pukari

Středa 3. ledna 2018
Moc se mi nechce vstávat, jak jinak. Ale v 6:30 slysim vstávat Frances, tak vstanu taky. Ona s Martinem z Austrálie musí v 7:15 být někde v centru a pak vyrazí na kolech k jezeru Ohau, což nám chodcům bude trvat dva dny. Půjčení kola stojí 100 NZD.
Snídám, loučím se s cyklistama, balím a před osmou vyrážím od lodge. A kdo to na mě píská? David! Takže jdeme od začátku spolu. Po cestě se jen krátce zastavíme ve Four Square, protože Lauren si kupuje krém.
Bude to dnes přes 40 km podél kanálu, který vede mezi Lake Tekapo a Lake Pukari. Takže to bude dost nuda. Prve vylezeme kousek nad město a pak kousek dolů a pak už je to jen rovinka bez stínu na slunku střídavě po štěrku a asfaltu. Je to zároveň cyklotrasa, takže nás občas předjede nějaký cyklista.
Asi v 11, když máme ujito asi 15 km, se ptám, kdy dáme pauzu. A David prý: Asi jsme dopolední pauzu vynechali, bude až oběd. Hmm, okej, hlad stejně nemám, akorát bych si dal pauzu.
Těsně před 12. míjíme takový lesík ve svahu, tak toho využíváme a zastavujeme. Máme za sebou asi 22 km, zbývá dalších 20 ke kempu u jezera. Jídlo je super věc.
Pokračujeme dál až asi na kilometru 29 nebo tak nějak odpočívá pod stromy Adrian. Pripojujeme se. Je hroznej hic a někteří z nás mají spálená lýtka.
Pokračujeme dál. Konečně jsme u jezera. Teď ještě kus kolem něj. Když dojdeme do lesíka, tak dáme koupací pauzu. Voda ne překvapivě teplá. D+L pak nechtějí hned pokračovat, že počkají, až se to vedro trochu zmírní.
Já s Adrianem pokračujeme. Je to ještě asi hodina. V neoficiálním kempu je spousta aut a lidí. Loučím se s Adrianem a pokračuju dál. Ještě musím dojít 1 km k Visitors Centru a pak ještě asi 1,5 km na křižovatku, kde začíná State Highway 80, která vede do Mt. Cook Village. Na křižovatku dojdu těsně po 18. hodině.
Stopuju. Jde to špatně. Je už dost pozdě a jezdí hrozně málo aut. Ale nakonec to tak zlé není, asi za půl hodiny mi zastaví holka (Němka žijící v Sydney), která už veze jednoho stopaře. Hurá. V kempu White Horse Hill Campsite jsme v 7:30. Odsud zítra půjdu k Muller Hut, kde bude hezký výhled na Mt. Cook.
Po cestě do kempu jsme se zastavili udělat pár fotek
Stavím stan, večeříme. Bavíme se s Kolumbijcema. Larisa nemá jídlo, moc předem nepremýšlela, jestli tu bude něco k jídlu. Tak jí vařím ještě jednu porci kuskusu s tuňákem.
Jdu spát až v 10. A moc se mi nedaří usnout.