L1: Mnichov

Pátek 30. června 2017

Rychle dobalit poslední věci a můžu vyrazit šalinou na Čáru. Když jsem ve městě, tak mi přijde sms, že autobus bude mít 40min zpoždění. No to je hezké. Aspoň mám čas si koupit něco na jídlo.

Autobus sice přijede jen asi o 20 min pozdeji (původní odjezd 13:10), ale nástup a výstup zabere hodně, takže nakonec to je přesně těch 50 min. Další zádrhel v Rakousku před začátkem dálnice – doprava stojí. Ještě že mám ve Vídni fakt velkou rezervu. Sedím vedle Estonské postgraduální studentky, co byla v Brně na chemické konferenci. Rentgenem analyzuje krystaly.

Od Stadionu, kde mě vyhodí bus, na hlavní nádraží je to 4,5 km. Mám asi hodinu a čtvrt času, takže volím cestu pěšky. Poprchává, ale ne moc. Je to příjemná procházka přes několik parků.

Když v 17:20 dorazím na nástupiště, vlak už čeká. Půlka jede do Bregenzu a půlka jen do Salzburku – tam jedu já. První třída. Je tu spousta místa a žádní lidi. Paráda. Dostaneme sušenku na uvítanou. V 17:30 vyrážíme.

V druhém vlaku ze Salzburku do Mnichova už tak prázdno není. První třída má jeden vagon a je dost plný. I zde dostaneme sušenku.
Vystupuji na stanici Ostbanhof a busem a pěšky jdu k Tomovi, kam dorážím po 10. večer. Bydlí v garsonce v krásné vilové čtvrti.
Celkem za pátek 15700 kroků.
Sobota 1. července 2017
Ráno si dáme snídani, pak jdeme nakoupit, pak druhá snídaně a pak vyrážíme do města. Prý se dá všude pěšky, aspoň ušetřím za jízdenky.
Procházíme částí parku Englischer Garten, který vede dlouhé kilometry podél řeky Isar. Mají to tu hezké.
Pak dojdeme do centra a procházíme hlavní pamětihodnosti. Mnichov mě mile překvapil. (Sice jsem tu už jednou byl, ale to jsem z města viděl jen kousíček a v noci.) Všude spousta prostoru, zeleně, všude krom úplného centra pohoda a klid, žádný shon. Spousta muzeí a monumentálních budov. Všude samí cyklisté.
Pohled z věže
Po poledni jsme došli domů se najíst (Tom vařil výbornou polévku Pho a nějaký indický pokrm s luštěninami a rýží) a pak znovu do města na jinou část.
Anděl
Místní atrakce. Surfování na řece.
Englischer Garten
Zpět už jsme pak jeli metrem.

Pak ještě nakoupit a domů. Náročnej den, máme toho tak akorát.
Celkem za sobotu 38400 kroků, 31 km.