Te Araroa: Den 46 – Lower Wairaki Hut – Birchwood Station

Čtvrtek 18. ledna 2018
Myslel jsem, že bych dnes mohl vstát brzo, když jsem toho tolik prospal přes den. Několikrát jsem se v noci vzbudil, například v 3:30. Říkal jsem si: fajn, v 5:30 bych mohl vstát. Jenže pak jsem usnul a když jsem se probudil, bylo 6:30. Tak nic, no. Vyrážím v 7:17.
Venku je skoro modrá obloha. Je krásně. Pojďme na to! Cesta začíná v lese. Musím nastoupat 500 metrů. To už tu dlouho nebylo! Nestoupá to hned, ale až po pár km. Takže mi to od startu nahoru zabere možná hodinu a čtvrt. Je to příjemná cesta. Těsně před vrchem vylezu z lesa a hezky se mi otevřou výhledy dolů do nížin. Je tu i mobilní signál. A je tu zajímavý terén, taková kamenitá suchozem.
O kus dál už je to víc travnaté. Klesám ke kempovišti a skoro dole potkám TA NOBO hikera. Je to Martin z Jindřichova Hradce.
Jsem dole. Je tu cedule a kadibudka. Bylo to 8 km a trvalo to 2 hod 8 min. Podle cedule 6 hod, podle Trail Notes 4 hod.
Teď následuje úsek 25 km, který vede skrz soukromé pastvy a kde se nesmí kempovat. Jsou tu ovce a krávy. Prve se jde pár km podél řeky, pak se přebrodí řeka a uhne se prudce nahoru.
Po pár kilometrech se zase vrátím k řece a přebrodím ji zpět. Těžko říct, proč stezku nevedli přímo. Potkávám tady Američanku, co jde na sever. Nebýt mě, tak by minula ten brod a pokračovala dál podél řeky.
Mám za sebou asi 20 km. Pokračuju dál, stoupá to teď definitivně nad řeku přes pár kopečků. Tady potkám další 3 TA NOBO hikery. Pak v pastvinách potkám farmáře, kteří zrovna nahánějí stádo krav o kus vedle. Jeden borec jede s takovým terénním golfovým vozíkem a druhý jde o kus vedle se dvěma ovčáckými psy. Krávy se hýbou pomalu, takže se musím proplést mezi nima.
Když mám za sebou asi 25 km a očekávám už jen dalších 8, kouknu na mapu a zjišťuju, že to bude ještě aspoň 12! (Nakonec je to ještě o 2 víc.) Vystoupám ještě asi 100 m a pak postupně klesám až na štěrkovou cestu. Pak se ještě musím proplést několika pastvinami a konečně jsem na silnici. Odtud je to ještě asi 2 km k Birchwood Station. Je to farma, kde mají takovou chatku, která slouží jako hostel pro 10 lidí. Dorazím sem v 16:35. Jsem tu zatím sám, ale pozdeji přijde ještě Kanaďan Evan, co jde na sever. Ubytování je za 20 dolarů a večeře je za dalších 15. Je to sice jednoduché, ale chutné jídlo. Brambory, maso, vařená zelenina.
Evan mi dal nějaké jídlo, co nechtěl, takže zítra ještě zvládnu dojít na další silnici a odpoledne pak dostopuju do města, kde nakoupím.
Kecáme a jíme. V 9 jdeme spát.