Te Araroa: Den 34 – East Ahuriri Hut – Top Timaru Hut

Sobota 6. ledna 2018
Vstávám v 6:30. Dobře jsem se vyspal. Ukázalo se, že spaní na drátěné posteli je ok. Asi trochu jako v hamace, ale s tím nemám zkušenosti. Navíc mi bylo krásně teplo.
Vyrážím v 8. Venku je pořád dost pošmourno a taky chladno. Je to na bundu a rukavice. Cesta dolů údolím je celkem rychlá a snadná. Trsy trávy, občas není jasný směr, občas trochu bažin, ale to už známe.
Po asi 11 km dojdu k velkému řečišti řeky Ahuriri. Je potřeba ji přebrodit. Původně jsme si mysleli, že největší brodění už jsou za náma, ale ukázalo se, že toto by mělo být úplně největší. Najdu si místo, které vypadá ok, a přejdu na druhou stranu. Asi to fakt bylo zatím největší, ale bylo to celkem v pohodě.
Teď už jen vylézt nad řečištěm a pak kousek po louce a jsem na silnici. Tady začíná další stezka.
Dávám dopolední pauzu a v 11 pokračuju dál. Mám za sebou 12 km a čeká mě dalších 23 km přes sedlo až k chatě Top Timaru. Jak dlouho to bude trvat? Snad v 17:30 bych mohl být hotov.
Cesta vede prve blízko řeky po loukách mezi křovím. Asi po hodině potkám holku, co jde opačným směrem. Potkala Kanaďany i Luka. Všichni jdou dnes až do Stodys Hut. Spali asi někde na začátku této stezky.
Přejdu řeku a ocitnu se na staré poľnačce. Ta mě doveze až do sedla. Je to od silnice asi 900 m stoupání až do 1680 m. Po cestě ještě potkám Tin Hut, kde ta holka minulou noc spala. Dávám tu oběd. Z chaty vyrážím ve 13:30.
Jde to rychleji, než jsem myslel. V sedle jsem krátce po 15. hodině. Pořád dost fouká studený vítr. Občas vykoukne slunko a pak je i docela teplo. Jdu celou dobu jen v triku, ale v sedle je fakt brutální kosa, je to na hraně.
Na nic nečekám a rychle sestupuju dolů ze sedla. Je to celkem široká cesta zařezaná v suťovisku. Jde to rychle. Po pár stech výškových metrů už je to víceméně travnatá cesta. Na chatě jsem v 16:30. To se mám, to budu mít dnes spoustu času na čtení a odpočinek. Na další chatu by to už bylo moc – dalších 15 km a odhadem možná 5 hodin.
Sice je docela kosa, ale jsem rozehřátej, tak si dávám koupel v potoce. Nabírám taky vodu, ale všude jsou tu hovínka od ovcí, tak to se mi moc nelíbí. Asi budu dnes pít hodně čaj. Stejně je tu celkově dost kosa, tak to bude ideální.
Chata je sice původem z 60. let, ale v roce 2011 byla renovovaná a je to vidět. Je to krása. Je tu 6 postelí. Před 2 dny tu bylo plno, že ta holka musela kempovat před chatou. Dnes jsem tu zatím sám. Je 19:11.