Te Araroa: Den 18 – Waiau Hut – Boyle Flat Hut

Čtvrtek 21. prosince 2017
Vstáváme v 6. David, Lauren, Luke a já startujeme v 6:45. Francis vyrazila asi 6:30. Máme před sebou nejprve asi 27 km k chatě Anne Hut. Je to prve asi 20 km širokánským údolím po proudu řeky, téměř dokonalá rovina. Je to hezké.
Asi po 15 km si dáváme první pauzu na sváču.
Pak to pokračuje ještě 5 km rovně a pak doprava proti proudu řeky do bočního údolí. Jde to nahoru velice pozvolně. Až v posledních kilometrech to vystoupá asi o 200 m.
U Anne Hut dáváme obědovou pauzu. Je asi 12:30. Potkáváme tam Francis, která pak už zase jde. My vyrážíme dál pár minut po jedné. Je to asi 15 km k Boyle Flat Hut. Prve musíme vystoupat do Anne Pass, 250 m!! Je to obrovská dřina!! Všichni to zvládli a můžeme začít klesat asi 300 m. Pak už jen jdeme víceméně po rovině, občas s terénní vsuvkou jako všude tady.
A pak konečně dojdeme k visutému mostu. Přejdeme na druhý břeh řeky a chata je tu. Je 16:30.
Chata je hezká a hlavně plná lidí a dětí. Je tu veselo. Naštěstí je pro nás ještě dostatek místa. Ze všeho nejdřív se jdu vykoupat do řeky. A pak si uvařím polentu s tuňákem, je to mňam.
Byl to dnes hezký den. Ty údolí jsou fakt hezký. A všude kolem hory. Škoda, že si na žádnou z nich už nevylezem. Ani tam nejsou žádné stezky. Ale to nevadí.