L1: den 11 – Temù – Rifugio Gnutti

Středa 12. července 2017

Snídani jsem měl domluvenou na 7:30. Dostavil jsem se přesně a byla už připravená. Tentokrát jsem neměl před snídaní sbaleno jako obvykle. Času dost, můžu vyrazit třeba v 9. Ale když je tu v kempu tak hezky. Rozhoduju se zůstat až do nejzazšího času pro check-out – 11 hod. Takže mám ještě pár hodin na válení.

Krátce po jedenácté vyrážím. Nakonec ta cesta není tak hrozná. Asfalt je jen asi půl hodiny a pak už štěrk, co je docela ok. Pak ještě místy asfalt, ale neva. Hodinu mi to trvá k almu a pak další půlhodinu nahoru k první přehradě. Mají tu hned 3 za sebou.

Pohled zpět na přehrady

Když je obejdu, pokračuju dál nahoru ke čtvrté.

4. přehrada

A pak ještě asi 400 m do sedla Passo dell’Avio (2881 m), to už zase vypadá, že tudy nikdo nechodí, ale značek je naštěstí dost.

Jak začnu sestupovat ze sedla k jezírku, tak brzo dojdu 3 Češky. Jdou z Garibaldiho, kam jsem měl původně včera namířeno, ale teď tu chatu míjím. Chvíli se s nima bavím a pak pokračuju.

To nejsou ty Češky

Za chvíli jdu kolem Rifugio Tonolini. Pak je to tak 20 min dolů k Rifugio Baitone. To je přímo na přehradě. Jo, přehrad tu mají mraky.

Pak pokračuju na moji cílovou chatu – Rifugio Gnutti (2100 m). Kupodivu to není jen z kopce. Je to cesta zařezaná ve svahu a pak i trochu stoupá.

Chata stojí u další menší přehrady. Je taková malá, sympatická. Bude nás tu asi 15 dneska. Večeře bude v 19:30.

Sedím venku a začíná mi být dost chladno. Pak už se přesunu dovnitř na večeři a zjišťuju, že rodinka, co jsem po cestě předběhl, jsou lužičtí Srbové nebo tak něco. Tak se s paní bavím česky.

Hodně lidí odtud chodí na Monte Adamello (3539 m). Tak se ptám chataře, jak to tam vypadá. Prý je to ok. Jde se přes takovou ferratu a pak kousek po ledovci. Další lidi v jídelně, co dnes na vrcholu byli, se přidávají do diskuze a taky říkají, že je to ok. Že ani nepoužili mačky. No tak super! Někteří mi říkají, že je dobré vyrazit tak v 5. To se mi teda moc nechce. Ale chatař říká, že to nejí třeba, že jsem rychlej a navíc má být zítra hezky celý den, takže není kam spěchat. Perfektní.

Spát jdu asi v 10.

22 km, stoupání 1876 m, klesání 882 m. Celkem 328 km, stoupání 22022 m.