Alpy 2021: Den 8 – Airolo – Capanna Corno Gries

Sobota 24. července 2021
Ráno se mi po pivu vůbec nechce vstávat. Vstanu až asi 7:20.
Noc byla velmi teplá, ráno je zataženo. I díky tomu je tropiko z obou stran téměř suché. Podlážka je zespod mokrá jako obvykle.
Balím a snídám a v 8:10 vyrážím na bus a pak vlak. V Airolu jsem v 9 a hned startuju. Teda prve volám na chatu a rezervuju ubytko. Jelikož je škaredě, tak mají místa dost – dost lidí rezervaci zrušilo.
Start mám teda dost pozdní. Někdy ve 2 má začít fest pršet a na chatu je to 25 km, tak to jsem mohl vyrazit dřív. No uvidíme.
Prve přejdu okolo po mostě na druhou stranu údolí – přes dálnici a železniční trať. A pak začne prudké stoupání. Brzo dojdu k nějaké osadě. Moc sympatické to tu není, všude bordel od krav.
Pokračuju prudce vzhůru. Brzo zjistím, že jdu špatným směrem, i když taky po značce a taky do kopce. Naštěstí to nějak jse vymyslet, abych nemusel zpět dolů na rozcestí.
V 10:45 dojdu k horní stanici lanovky. Mají tu bike park. Teď už to bude dlouho mírně mírně zvlněným terénem nad silnicí v údolí. Většinou po štěrkové cestě. Je dost mlha a je to celkem příjemné. Okolo 12. začne pršet a pak se to tak střídá až k chatě.
Je to fajn, protože metry stoupám postupně a pak zase třeba 100 nebo 200 m dolů. Pak už je to jen cestička.
Postupně se blížím k silnici, která mezitím stoupá do sedla. Okolo třetí jsem u silnici. Půjdu chvíli podél a nakonec bude závěrečné stoupání asi 300 m až k chatě. U ní jsem přesně ve 4.
Hned v botárně potkám borca, který má taky ultralight vybavení, tak se dáme do řeči. Je původem z Bosny a žije v Německu. Má vlastní malířskou firmu. Zrovna dnes začíná GTA – je to stezka, co vede italskými alpami blízko hranici s Francií až do Nice. Má to 1000 km.
Jdem se ubytovat. Je to tu utulné. Hlavní místnost není velká a součástí je i otevřená kuchyně. Převlíkám se a dávám sprchu. Pak kecáme a čekáme na večeři, která je v 7. Přidal jsem si polévky i hlavního jídla. Bylo to mňam.
Kolega jde asi v 8:30 spát a já dopisuju blog. Teď je 9 a jdu pomalu spát.