NZ: Den 55 – East Ruggedy Hut – Big Hellfire Hut

Sobota 27. ledna 2018
Vstávám v 6:30. Rozhodnu se, že dneska nikam nespěchám. Asi 2 km od chaty je pláž a je vhodné tam nebýt při přílivu. Ten je v 9. Takže buď je potřeba vyrazit brzo, anebo až později. Luke chce dojít o dvě chaty dál, do Mason Bay Hut. Já jsem se rozhodl dnes jít pouze do Big Hellfire Hut, takže půjdu až později.
Luke vyráží v 7:15. Venku to nevypadá nic moc. Brzo začne pršet. Říkám si, že to třeba přestane a mohl bych vyrazit tak v 11 nebo ve 12. Ale nelepší se to. Tak si čtu a pospávám. Myslím, že mám ještě pořád deficit. Třeba bych mohl vyrazit ve 2? Pořád prší. Asi bude nejlepší zůstat dnes tu. Sice nejsem z cukru, ale chodit v dešti se mi moc nechce a jídla mám dost.
Dávám si dalšího šlofíka. Najednou se ozvou venku zvuky a je tu americký pár, co jsme je potkali včera na předchozí chatě. Je před třetí. Kouknu ven, neprší, ale je zataženo a déšť by mohl kdykoli začít. Třeba to takto vydrží. Rozhoduju se jít do další chaty. Sbalím se a v 15:20 vyrážím. Je to podle značení 7 hodin, takže počítám tak 4. Docela se mi to líbí, má to zvláštní atmosféru. Mrak je velice nízko. Možná i níž než 100 metrů nad mořem.
Projdu lesem na pláž West Ruggedy Beach. Vidím Lukovy stopy. Cesta vede asi 2 km po pláži.
Pak už je to zase klasické hore dole lesem. Déšť udělal svoje, je víc bláta. Ale pořád je to docela únosné.
Cesta pak vede až dolů do Waituna Bay. Tam zastavuju na svačinu. Říkám si, ještě že jsem šel, neprší a má to svoje kouzlo, jak jsou hory v mraku a všechno je mokré.
Pak pokračuju na závěrečný úsek. Je to převážně do kopce lesem. Asi hodinka až k chatě. Před chatou mě překvapí písečná pasáž – pás písku se táhne až dole od moře, přitom jsem ve výšce 200 metrů nad mořem. Docela tu fučí a jsem v mraku, takže vidím kulový. Vlhkost 100 %.
Hurá, konečně jsem u chaty. Je asi 19:30. Rychle vyzout, oprat ponožky, vybalit se, uvařit večeři. Pak si ještě čtu a o půl desáté jdu spát.