Te Araroa: Den 24 – Bealey Hut – Harper Village Campsite

Středa 27. prosince 2017
Večer přestalo pršet a pak ještě hodně pršelo někdy kolem čtvrté ráno.
Lovec s přítelkyní a Luke vstali v 6 nebo i trochu dřív. Já jsem byl línej, takže jsem vstal až 6:15. Všichni byli venku, aby nerušili ten pár, co nás včera večer překvapil. Tak jsem se přidal.
Luke na mě počkal a společně jsme vyrazili v 7:10. Prve nás čekalo 500 m stoupání asi v 5 km. Příjemný sklon. Lovci vyrazili napřed a asi za půl hodiny jsme je dohonili. Byla to příjemná pěšinka v lese. Bylo hodně zamlženo. Snad se časem vyjasní. V jednom místě jsme viděli aspoň kousek zasněžených hor.
Do sedla nám to trvalo asi 1 hod 25 min. Pak ještě asi kilometr k první chatce – konstrukce tvaru A a ani to nemá postele, jen holou zem. Byli jsme zvědaví na zápis od D+L. Psali, že jdou do Hiltonu – myšlena chata Hamilton. Je totiž údajně poměrně luxusní, jedna z těch, kde se platí 3 lupeně, pokud člověk platí chaty jednotlivě. S permanentkou je to jedno. Hmm, to znamená, že se rozhodli jít v dešti až tam. Asi 4 hodiny. To teda respekt!
Pokračujeme dál. Cesta je docela Ok, akorát je furt hodně kosa. Už v sedle jsem musel vytáhnout rukavice a od začátku dnes jdu v bundě. Ale aspoň že držíme hezké tempo 4 km/h.
Po 3 hodinách jsme u Harper Hut. Je to stará plechová chata s hliněnou podlahou a plátěnými lehátky na spaní. Tady bych teda nechtěl zůstat přes noc. Dáváme něco jako oběd. Pokračujeme dál.
Po 4 hodinách a 16 km jsme u odbočky k Hamilton Hut. Je to jen 5 minut, ale není důvod tam chodit. Pokračujeme dál.
Začíná známý terén, který rychle ničí ponožky i boty – cesta v řečišti s občasným broděním. Velkou část jdeme po staré polňačce, takže to jde rychle. Řečiště je čím dál širší a brodů pořád hodně.
Až to konečně jednou skončí – došli jsme k plotu a teď jdeme několik km podél něj.
Jak dojdeme na konec/začátek plotu, od jeho vrat začne štěrková cesta. Pak už je to asi jen 5 km až k odbočce k jezeru Coleridge. Odtud už je to jen pár set metrů ke kempu. Je tu kohoutek s vodou ze studny a suchý záchod, toť vše. A taky několik kempařů s autama.
Počasí je takové všelijaké. Když nefouká, tak je i hic. Ale vítr je dost studený. Takže se po večeři přesouvám do stanu, venku je to fakt docela naprd. Je 3/4 na 7 a mám skoro dopsáno. Dneska se snad konečně pořádně vyspím. A mimochodem, mám dnes pátým dnem máslo a je na tom dost bídně. Dneska poprvé se z něj začlo něco oddělovat. Možná, že takhle vypadá žluklé máslo? Ale použil jsem ho kus do polenty a bylo to Ok. Uvidíme, možná ten zbytek zítra ve městě raději vyhodím.