Te Araroa: Den 15 – Porters Creek Hut – St. Arnaud

Pondělí 18. prosince 2017
Vstávám v 6. Podle očekávání ostatní zatím spí. O půl sedmé vstává Francouz. A já vyrážím v 7. Dneska bych měl dojít do vesnice St. Arnaud, kde na mě bude čekat další balíček s jídlem. Už ho fakt moc nemám. Vyjde to tak akorát.
První úsek je 11 km k chatě Red Hills Hut. Je to místy docela náročné. Terén se hodně mění, jako posledních několik dní. Chvíli hezká cestička lesem, pak po velkých šutrech, pak mezi trsy trávy, pak po strmých svazích z takového červeného písku, kde by šlo snadno uklouznout. A hodně hore dole.
U chaty jsem někdy o půl 11. Dávám si poslední tortilu s arašídovým máslem a v 11 vyrážím. Je to dalších 12 km přes 2 kopce až k silnici. Ještě vystoupám asi 700 m. Je to stezka pro horská kola. Takže občas je to až srandovní, jak to nejde přímo dolů, ale mírnýma serpenýnama. Nahoru je to ale občas strmé hodně.
Bylo to rychlejší, než jsem čekal. Ve 2 jsem u silnice. Teď ještě 8 km po silnici do vesnice. To je sice pruda, ale jde to rychle a o půl 4. jsem v St. Arnaud. Jdu do Alpine Lodge, kde na mě čeká balíček s jídlem. Vypadá to tu hogo fogo. Místo v dormitory nemají. Normální pokoj prý 140 dolarů. Eh.
Jdu zkusit kemp. A pak raději zavolám do Sabine Lodge. A ejhle, mají dormitory za 32 dolarů. Beru.
Dojdu tam, ubytuju se. A hned na pokoji mě zdraví David! Kanaďani jsou tu! Konečně jsem je dostihl!
Vyperu si a pak jdu do obchůdku něco koupit a připojím se taky na Spark wifi, kde mám 1 GB dat na den zdarma a stahuju hudbu do Spotify.
Vrátím se zpět na ubytování a pak jdeme do Alpine Lodge na pizzu. Stojí 20 dolarů a teda není to nic moc. Ani velikost mě nenadchla – 12 palců průměr. Ale zasytilo nás to.
Vracíme se na hostel a každý si hledí svého – já píšu blog. Je skoro 9. Asi půjdeme brzo spát, protože zítra odpoledne má pršet, tak bude lepší vyrazit brzo.