Alpy 2021: Den 14 – Bivacco Emiliano Lanti – Rifugio Gabiet

Pátek 30. července 2021
Budík v 6:45, vstávám asi 6:55, snídáme balím a v 7:32 vyrážím.
Prve mě čeká zbytek stoupání do sedla – ještě 600 výškových metrů až do 2738 m.
Ráno mi to většinou moc rychle nejde, navíc jsou po cestě rovnější úseky. Takže jsem v sedle až v 8:46. Do sedla přicházím v mlze, ale na druhé straně je hezky, hurá!
Pokračuju rovnou dolů. Podobně jako nahoru i tady pokračuje velmi slušný chodník. Potkávalm chodce, co jdou opačným směrem a od těch se dozvím, že ten chodník prý stavěli vojáci.
Z kopce mě pořád trochu trápí svaly na levé holeni, ale dá se to. V 10:30 přicházím k chatě Pastore. Chata je moc hezká a je to ještě pár hezkých chalup kolem. Dávám pauzu na svačinu a pak pokračuju dolů.
Do centra obce Alagna dojdu o půl dvanácté. Je to tu celkem hezké. Ale je vidět, že to je hlavně zimní středisko. Snažím se najít restauraci na jídlo, ale nakonec místo toho kupuju jídlo v lahůdkách a jím na lavičce před nimi.
Pokračuju dál. Je 12:30. Teď mám před sebou souvislé stoupání z 1150 m do 2880 m. Moc mě ta představa netěší, ale co nadělám, pustím se do toho.
Zezačátku do toho celkem šlapu, je teplo a pěkně ze mě leje. V 13:18 dojdu k chatě, kde si spousta výletníků dává jídlo. Dám si dortík a zmrzku.
Pokračuju dál, ale brzo musím zastavit. Trápí mě zcvrklé chodidla od mokra – tvoří se rýhy a to bolí. Už to začal být problém včera odpoledne a nevěnoval jsem tomu pozornost, že to do zítřka bude zase Ok. Ponaučení pro příště. Jednak je potřeba sundavat boty a ponožky při každé příležitosti a pak taky to chce mazat chodidla, minimálně večer.
No takže to mažu vazelínou aspoň teď a na čas to pomůže. Později to ještě přimáznu a už to vydrží.
Jak se blíží sedlo, tak už jdu opět v mlze. Ale v sedle je opět na druhé straně hezky, paráda! Je 16:40. Pěkně mě ten výstup potrápil.
Jsem ve světě sjezdovek a lanovek. Jdu dolů víceméně po štěrkové cestě. Mezitím se zhorší počasí. Začne pršet. Nasazuju bundu. Dokonce i párkrát zahřmí. Ale už mi to neva, protože za chvíli jsem v chatě.
Do chaty Gabiet docházím v 17:30. Je to tu sympatické a mají v restauraci teplo! Ubytuju se. Dostanu krásný pokojík jen pro sebe. Dám sprchu, pak řeším různé věci a v 7 jdu na večeři. U vedlejšího stolu je další chodec – jde opačným směrem. Dám se s ním do řeči. Je to Tchajwanec! Takže si máme o čem povídat.
Večeře má dnes dokonce 4 chody, je to luxus! V 9 dojíme a dopijeme a jdeme na pokoje. Ještě píšu blog a koukám na YouTube a spát jdu asi v 10.